
Je découvre l'existence d'une TF GT
a a-t-elle été commercialisée car je n'en ai jamais vu
Dommage, un petit 2.5 V6 de 200 chevaux ça aurait fait un très beau jouet...Of course the outside of the GT concept is even more important than its interior. The GT features a low, sleek shape which has a reduced drag compared to the TF. This is further enhanced by its front aero splitter and rear spoiler integrated in the bootlid.
Also the power has been upgraded. Instead of the TF's 4-cylinder a 2,5-litre V6 from Renault has been fitted behind the seats. This unit produces 200 hp, which is good for rendering this car a top speed of about 230 kph and a 0-100 kph acceleration in just over 6 seconds.
The GT concept is a good looking, compact 2-seater which could have attracted a good number of additional customers to MG-Rover. It has less of a feminine appearance than the TF and the 17" OZ alloy wheels give it a fair bit of "street credibility", as do its twin exhausts in the rear spoiler. The Mercedes-like indicators in the door mirrors are less convincing but on the whole, given an equally attractive price, a very tempting offer for the younger male sportscar buyer. Sort of a Honda CRX replacement.
Unfortunately it wasn't to be.
presque ci je raconte pas de connerie (ça m'arrive aussi voir même souvent), un Rover K 160 "derrière" et un moulin électrique de 40cv à l'avantjlbs a écrit :Ils n'auraient pas mis le moteur à l'avant ...Quand mème !!!
Sur le proto c'est un 2.5l V6 d'origine Renault si je ne trompe pas.bob750 a écrit :presque ci je raconte pas de connerie (ça m'arrive aussi voir même souvent), un Rover K 160 "derrière" et un moulin électrique de 40cv à l'avantjlbs a écrit :Ils n'auraient pas mis le moteur à l'avant ...Quand mème !!!
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